Nieuw in TrueCare

TrueCare updates: SSL, Subscribers en DNSSEC

We werken voortdurend om TrueCare simpeler, veiliger en gebruiksvriendelijker te maken voor al onze klanten. Grote, maar ook kleine veranderingen, voeren we door in iteraties. In dit artikel lees je over de nieuwste ontwikkelingen zoals het aanvragen en afhandelen van SSL-certificaten, de nieuwe Subscriber-functie en DNSSEC.

SSL-certificaten

Je kunt tegenwoordig eigenlijk niet meer om een SSL-certificaat heen. Het versleutelen van het bezoekersverkeer is niet alleen een goede en veilige zaak om in te regelen, maar ook steeds meer een bepalende factor voor je positie in de zoekmachine en het imago van je bedrijf. Het befaamde groene slotje wordt dan ook (gelukkig maar!) bij steeds meer consumenten bekend.

Bij True bieden we verschillende SSL-certificaten aan. Zo kun je bij ons standaard terecht voor een basiscertificaat van Let’s Encrypt, maar bieden we ook Extended Validation en Organization Validation certificaten aan voor organisaties die voor extra validatie, autoriteit en zekerheid willen gaan.
Vanaf zeer binnenkort hebben we het proces voor SSL-certificaten aanvragen in TrueCare verbeterd. Zo hebben we gekeken naar automatisering. Als klant zal je merken dat het aanvragen van een certificaat sneller is geworden. In slechts een paar stappen wordt straks een certificaat aangevraagd, gevalideerd en snel afgehandeld door onze engineers.

Een SSL-certificaat is in 6 stappen af te ronden. Na het selecteren van het type certificaat kun je de bedrijfsgegevens invullen, of direct de CSR invoeren. In het laatste scherm krijg je te zien wat de kosten zijn voor het certificaat en wat de verwerkingstijd is. Een functie waar we tevens aan werken is volledige automatisering bij aanvraag van een certificaat. Zo wordt het ook mogelijk om een SSL-certificaat automatisch te verlengen na de contractperiode. Dat betekent dat je geen omkijken naar het certificaat hebt nadat je het certificaat hebt aangevraagd

Zo vraag je SSL-certificaten aan in TrueCare

Subscribers

Het komt regelmatig voor dat er meerdere experts betrokken zijn bij een ticket. Nu kan het zo zijn dat de persoon die het probleem constateert niet de persoon is die beschikt over de juiste kennis om het probleem op te lossen. Voor zulke situaties hebben wij de mogelijkheid ingebouwd om meerdere toeschouwers te koppelen aan een ticket. Dit noemen we in TrueCare een ‘Subscriber’.

Het toevoegen van zo’n ‘Subscriber’ hebben we natuurlijk zo eenvoudig mogelijk voor je gemaakt. Stel, je mailt naar support@true.nl om een issue te melden en je voegt daar ook wat mensen toe in de CC. Dan worden die mensen automatisch toegevoegd als ‘Subscriber’. Een ‘Subscriber’ krijgt automatisch via de mail een melding als er gereageerd wordt op het ticket.

Een andere methode is om de ‘Subscriber’ via TrueCare zelf toe te voegen. Dat kan aan de rechterkant van de ticketstream, in het blokje ‘Subscribers’. Nieuwe ‘Subscribers’ zijn toe te voegen via e-mailadres. Als ze al in het systeem staan kun je ook iemand toevoegen als ‘User’.

Subscribers toevoegen in TrueCare doe je zo

Het toevoegen van subscribers werkt vrij intuïtief. Naast het ticket heb je een invoerveld waarbij je iemand per e-mail toe kan voegen, of via een dropdownmenu (“Choose a user”).


DNSSEC

Zoals je misschien weet zorgt het DNS-protocol voor de vertaling van domeinnaam naar IP-adres. Daar zijn constant ontwikkelingen voor. Een van de belangrijkste ontwikkelingen is misschien wel DNSSEC. DNSSEC kun je zien als een uitbreiding van het DNS-protocol, waarbij het SEC staat voor ‘Security’. Bij DNSSEC worden de DNS records namelijk voorzien van een digitale handtekening zodat er extra validatie plaatsvindt. Als aanvrager kun je aan het DNS record zien of het teruggestuurde verzoek daadwerkelijk ‘echt’ is. De belofte van DNSSEC hiermee is dat het spoofen van DNS records niet langer mogelijk wordt. Dit alles maakt de ‘bewegwijzering’ van het internet een stuk veiliger. Wel zo handig met de nieuwe privacywet (AVG)! En tevens ook een functie die we spoedig lanceren binnen onze dienstverlening.

Nog meer in het verschiet

Naast DNSSEC staan ook verbetering van domeinregistratie en domeinbeheer op de planning en werken we aan een DNS API, waardoor bulkacties een stuk eenvoudiger gemaakt worden. En zitten er ook nog talloze andere mooie features in de pijplijn. Stay tuned!

Vragen over de ontwikkelingen van TrueCare? Neem contact met ons op. Op zoek naar een goede handleiding om dingen voor elkaar te krijgen? Bekijk onze handleidingen op manual.true.nl.

Nieuw in TrueCare
Kilian Drewel
Contentmarketeer
Categorie: News
Tag:

News - 07.11.2019

TrueCare, ons ticketsysteem voor supportvragen en het beheren van diensten zoals SSL, domeinen en DNS, is de afgelopen jaren flink onder de loep genomen. Veel legacy is omgevormd tot microservices, wat deuren opende voor verbeteringen in de back-end en developmentprocessen versnelde. Maar het doorvoeren van wijzigingen is niet altijd op alle vlakken soepel verlopen. Met […]

News - 08.11.2018

We werken hard om TrueCare, ons centrale beheertool, simpeler, veiliger en gebruiksvriendelijker te maken voor al onze klanten. Grote, maar ook kleine, veranderingen voeren we door in iteraties. In de week van 12 november vindt zo’n iteratie plaats. Op die dag verandert er wat in de user interface en lanceren we nieuwe functionaliteit: een nieuw […]

News - 11.10.2018

De afgelopen periode is er intensief gewerkt aan de basis van een nieuw TrueCare, ons communicatiesysteem voor alle services en support die True biedt. We hadden namelijk een flinke uitdaging: legacy moest samengevoegd worden tot één nieuwe interface. Al snel wisten we dat een microservice architectuur ons zou helpen in de transitie naar één TrueCare. […]

Blijf op de hoogte en schrijf u in voor onze nieuwsbrief
Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Vraag offerte aan

Vul onderstaand formulier in. True neemt zo snel mogelijk contact met u op.