Het digitale fundament voor e-commerce post-COVID

e-commerce trends
e-commerce trends
Home / Blog & Nieuws / News / Het digitale fundament voor e-commerce post-COVID
Hoe zorg je voor een stevig fundament voor je e-commerce platform in post-COVID tijden? Een fundament waar je de volgende onzekere periode mee door kunt komen?

Een stabiele, future-proof e-commerce platform bouw je op deze fundamenten: performance, schaalbaarheid, stabiliteit en continuïteit, kennis en expertise gebonden aan je organisatie, en een tech stack die omnichannel mogelijk maakt.

In deze blog zoomen we in op stabiliteit, continuïteit en tech kennis en hoe je daar aan kunt werken.

Bouwen aan stabiliteit en continuïteit

De pieken voor e-commerce tijdens corona-lockdowns kwamen onverwachts. Grote kans dat je bedrijfsprocessen in no-time hebt moeten opschalen, zonder tijd om ze op een toekomstbestendige manier in te richten. Een stevig fundament voor je e-commerce platform post-COVID betekent nu bouwen aan stabiliteit en continuïteit.

Voordelen van stabiliteit en continuïteit in post-COVID en onzekere tijden

Stabiliteit van je e-commerce platform zorgt voor:

  • betere opvang van piekmomenten;
  • IT-infrastructuur die opgeschaalde bedrijfsprocessen ondersteunt, ook tijdens de grootste drukte;
  • hogere uptime en continuïteit dan je concurrent;
  • dat ook bijdraagt aan de professionele uitstraling van je merk.

Hoe bouw je met je tech stack aan stabiliteit?

Zorg voor een stabiele hosting en monitor op capaciteit. Voor onze klanten doen engineers van True dat. Ze schakelen snel om de continuïteit en stabiliteit van je IT-infrastructuur sterk te houden. Daarnaast nemen ze verantwoordelijkheid over het grijze gebied tussen de servers en jouw platform.

Continuïteit: het vertrouwen in True straalt af op de klanten van CCV Shop

De applicatie van CCV Shop levert een totaalpakket voor webwinkels, inclusief hosting. Het door de wol geverfde developmentteam blijft doorontwikkelen en luister naar klanten voor aanpassingen of nieuwe features. Dat de service van CCV Shop geprezen wordt door klanten, heeft ook te maken met de hosting van de meer dan 20.000 webshops bij True. Valt een service onverwacht uit, dan schakelt CCV Shop snel met de engineers van True. CCV Shop geeft vervolgens met een gerust hart aan klanten mee dat True er mee bezig is. De ambitie van CCV Shop is om een sterke speler te blijven. Lees in deze True Story hoe ze dat zijn geworden en hoe ze dat verder uitbouwen.

Bouwen aan e-commerce tech kennis en expertise

Hoe kun je snel doorontwikkelen en wendbaar zijn als developmentteam als je je ook om webhosting en infrastructuur moet bekommeren? Focus waar je business het beste in is: een webshop runnen of e-commerce platform ontwikkelen en klanten bedienen. Laat je developers werken aan waar ze goed in zijn, aan ontwikkeling van nieuwe features. Verenig ze in één team met engineers van True.

Voordelen van True expertise in post-COVID en onzekere tijden

True neemt beheer en onderhoud van hosting, cloud native technologieën of Kubernetes van je over. Met 22+ jaar ervaring geeft True je zekerheid in onzekere tijden en schaal je je ambities maximaal.

Hoe bouw je met je team aan e-commerce tech expertise?

Weet welke expertise en vaardigheden je nog nodig hebt, bijvoorbeeld over cloud native technologieën. Bepaal waar jij en je developmentteams op willen focussen en zorg voor een partner met expertise van IT-infrastructuur om je in hosting te ontzorgen.

Testenvoortoegang: kennis over Kubernetes in alle rust gedeeld

Binnen 1,5 maand een platform waarop per dag meer dan 400.000 testafspraken konden worden gemaakt. De teams van Lead Healthcare, We Are You en True stonden voor een grote uitdaging. Met Kubernetes konden developers zich op hun code richten. De ontwikkeling ging nog sneller door toepassing van Continuous Integration en Continuous Delivery. Developers en engineers van alle betrokken organisaties vonden elkaar in één dynamisch DevOps-team. We deelden openlijk en in alle rust onze kennis over Kubernetes, dat Testenvoortoegang kon waarderen en dat het eindresultaat ten goede kwam. Hoe dit platform zo snel is opgezet, lees je in deze True Story.

Bouwen aan mogelijkheden voor omnichannnel

Verkopen vinden alleen niet meer plaats met slechts één webshop- of winkelbezoek. Het is eerder een complete ervaring, te beïnvloeden via meerdere touch points. Omnichannel is een naadloze winkelervaring bieden, van het eerste touch point tot het laatste, ongeacht het kanaal waar je klant de transactie voltooit. Je optimaliseert de winkelervaring als geheel: elk gebruikt kanaal is consistent in dienstverlening en interactie, en sluit aan bij de andere gebruikte kanalen.

Voordelen van omnichannel in post-COVID tijden

  • Verkopen op precies de plek en de tijd waar je potentiële klanten zich op dat moment begeven, los van onzekerheid in de wereld.
  • Behoud van klanten die tijdens de coronapandemie nieuwe koopmogelijkheden hebben geprobeerd, zoals boodschappen thuisbezorgd, flitsbezorging of aankopen via Instagram.

Hoe bouw je met je team aan omnichannel?

Is je tech stack sterk genoeg om je omnichannel moeiteloos te ondersteunen? En zijn technische systemen aan elkaar gekoppeld voor een naadloze ervaring? Om post-COVID alles uit omnichannel te halen, is een wendbare infrastructuur en tech stack een must.

Dit biedt ook kansen voor SaaS-bedrijven en aanbieders van e-commerce platformen aan webshops. Een stevige IT-infrastructuur ondersteunt je technische systemen, onder meer bij de koppelingen aan andere tools die je B2B-klanten gebruiken.

Ook werken aan een stevig fundament voor onzekere tijden?

Schrijf je kosteloos in voor het Scaling e-Commerce Program van True! Een kort programma waar je inzichten uit haalt om performance, schaalbaarheid en toekomstbestendigheid van je applicatie te verbeteren. Schaal je e-commerce applicatie maximaal!

Scaling e-Commerce Program van TrueScaling e-Commerce Program van True
Daniëlle van Gils
Content Marketeer
Categorie: News