>
<
Snelheid van website is belangrijk voor conversie

Gastblog van Bert Boerland
De meeste bedrijven die een website online hebben, hebben als doel om er geld mee te verdienen. Voor sommige websites is dat een directe manier van geld verdienen, omdat ze een webshop hebben, donaties verkrijgen of leadgeneratie hebben. En voor vele bedrijven is het een vorm van marketing, om gevonden te worden door hun prospects. Webperformance is dus niet een technisch trucje, maar een must voor een ieder. Als je geld verdient online, verlies je dat door een langzame website!
Snelle website
Content Management Systemen als Drupal zijn geweldig voor een gebruiker, zowel de redacteur als de bezoeker kan eenvoudig content toevoegen. Plaatjes worden automatisch geschaald en de tienduizenden modules leveren vaak de gevraagde functionaliteit. Maar dat komt met een prijs, ook in opensourceland. Voor elke pagina die het systeem samenstelt, moet de inhoud uit de database gehaald worden. Elke pagina die overzichtslijsten heeft (views) is een query naar

Belvilla brengt servers onder bij True

Groei e-commerce activiteiten vereist schaalbaarheid applicatie-infra en proactieve technische ondersteuning
PERSBERICHT
Amsterdam, 09 december 2014 – Vakantiehuizenspecialist Belvilla heeft de hostingactiviteiten voor de diverse internationale websites ondergebracht bij managed hostingprovider True. Belvilla was op zoek naar een nieuwe hostingpartij voor het ontwerp, de bouw en het beheer van een High End/ High Availability platform, inspelend op de groei van het bedrijf, waarbij de developers zoveel mogelijk ontlast worden. True heeft een op maat gemaakt, schaalbaar virtual hostingplatform geïmplementeerd, gebaseerd op de functionaliteiten, de groeiverwachtingen, redundantie en optimale databaseperformances.
Platform voor de toekomst
Belvilla heeft als specialist in vakantiehuizenverhuur de marktleiderspositie in de Benelux en is één van de grootste spelers in Europa. Om deze positie te behouden, richt het bedrijf zich op de toekomst. Hans van Os is Manager E-commerce bij Belvilla: “Door de groei die wij doormaken en de ambities die we hebben, stonden we voor een belangrijke keuze ten aanzien van het

webwinkel kerstdrukte

Afgelopen week hebben we al te maken gehad met Black Friday en Cyber Monday, de drukste dagen in de Verenigde Staten waar het gaat om online shoppen. Nederlanders zijn iets trager met het doen van hun online kerstboodschappen. Volgens de jaarlijkse Adobe Digital Index wordt de piek hier op woensdag 10 december verwacht. True sprak met een aantal webwinkels over hoe zij zich hebben voorbereid op de kerstdrukte.
Kersthoppen piekdag
De voorspellingen geven aan dat we op 10 december met z’n allen rond de 117 miljoen euro gaan uitgeven. Waarom zijn Black Friday en Cyber Monday in Nederland niet de drukste dagen qua online shoppen? Volgens Emerce kan een goede reden zijn dat de Nederlandse webwinkels het hele jaar door betrouwbare leveranciers zijn, waardoor we het vertrouwen hebben dat alles op tijd, voor de kerst, in huis is.
De webwinkels die we hebben gesproken, zien in de afgelopen maanden dan ook een toename in

Drukte voor de feestdagen

November en december zijn bij uitstek de maanden dat online winkels veel krijgen te verduren. Zo hebben we Black Friday en Cyber Monday achter de rug en komt de volgende piek er aan: woensdag 10 december zal in Nederland de drukste online shopdag van het jaar zijn. Hoe kun je je als webwinkel voorbereiden op drukke dagen? Olaf van Veen, Business Development Manager bij managed hostingprovider True, geeft 5 tips aan webshops voor het opvangen van online pieken rond de feestdagen.
1. Maak aanbiedingenpagina’s zo statisch mogelijk
Webwinkels hebben vaak bijzondere aanbiedingen, waarvan ze weten dat deze veel traffic zullen genereren. Zorg ervoor dat deze webpagina statisch is opgebouwd, of in ieder geval dat er zo weinig mogelijk acties uitgevoerd hoeven te worden. Regel dat de pagina éénmalig ‘gerenderd’ wordt, zodat de pagina zonder verdere acties kan worden uitgestuurd. Daarnaast is het aan te raden om statische elementen, zoals afbeeldingen, zoveel als

Website van het Jaar

Afgelopen weken is True op zoek gegaan naar het antwoord op de vraag: wat is een goede website? Wat zijn de factoren waaraan een goede en succesvolle website moet voldoen? Om een goed beeld te krijgen, hebben we de vraag gesteld aan websitegebruikers (de consument) aan de ene kant en aan de andere kant de websitemakers (de producent). De antwoorden waren divers, maar waar iedereen het over eens is: bij een goede website staat de gebruiker centraal.
Een website moet cool zijn
Om er achter te komen wat de gemiddelde websitebezoeker goed vindt aan een website zijn we de straat opgegaan. De antwoorden van het Nederlandse publiek waren divers:

Volgens de websitegebruiker moet een goede website:

duidelijk zijn.
gebruiksvriendelijk en overzichtelijk zijn.
functioneel zijn.
niet te druk zijn.
worden aangepast aan de leeftijd.
veilig omgaan met persoonlijke gegevens.
snel laden.
mooi zijn.
cool zijn, niet vervelen.
je iets bijbrengen.

Uit veel van deze antwoorden kunnen we opmaken dat de gebruiker het belangrijk vindt dat hij

Website van het Jaar 2014

Tijdens een knallende awardshow in de Amsterdamse Harbour Club is op 27 november Tweakers Pricewatch uitgeroepen tot de Beste Website van het Jaar 2014. Daarnaast zijn in elk van de 23 categorieën 2 winnaars benoemd: de populairste en de beste website. True was erbij en deed verslag.
Tweakers Pricewatch winnaar van 2014
Tweakers Pricewatch, de verrassende winnaar van de Website van het Jaar 2014, werd om 22.00 uur na het verlossende woord op het podium geroepen. Tweakers Pricewatch kreeg eerder al de titel Prijsvergelijker van het jaar 2010, 2011, 2012 en 2013. Met ruim 1 miljoen producten en 2,5 miljoen prijzen van onder andere mobiele telefoons, tablets, laptops en camera’s is het een van Nederlands populairste vergelijkingssites.
Jeroen Brouwer van Tweakers Pricewatch: “Afgelopen jaar hebben we veel geïnvesteerd in de functionaliteit van Pricewatch. Dit geeft een goede basis voor de domotica, die we volgend jaar gaan introduceren. De focus van 2015 komt te liggen op de community. Daar