True x Nilsson voor ANBO Trefpunt

ANBO Trefpunt: ontwikkeling in een pressure cooker met een proactieve hostingpartner

True x Nilsson voor ANBO Trefpunt
True x Nilsson voor ANBO Trefpunt
Home / Over True / Klanten / True x Nilsson voor ANBO Trefpunt
Ouderen weer (fysiek) vitaal krijgen na corona: daar gaat het voor ANBO Trefpunt om. Het is een digitaal platform voor de leden van ANBO, de Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen. Full-service bureau Nilsson ontwikkelde het platform en besteedt managed hosting uit bij True. We spraken met Arne van Groningen, Programmamanager en Teamlead Projectmanagement bij Nilsson Agency, over de ontwikkeling van ANBO Trefpunt en over vertrouwen in de aanpak van managed hosting van True.

Digitale ontmoetingsplek om ouderen na corona weer vitaal te krijgen

“Door corona-maatregelen zoals lockdowns nam de eenzaamheid onder ouderen toe. Als de organisatie voor ouderen met duizenden leden is ANBO hiervoor de perfecte organisatie om te helpen. In samenwerking met Nilsson is het ANBO Trefpunt bedacht. Het doel: ouderen (fysiek) vitaler te krijgen, ze weer met hun omgeving te verbinden en contact onderling te versterken”, zegt Arne.

Trefpunt is het digitale platform voor de leden van ANBO waar ze elkaar online kunnen ontmoeten. Leden kunnen hier bijvoorbeeld prikbord berichtjes schrijven om een wandelmaatje in de omgeving te zoeken. Arne: “Voor ANBO is Trefpunt een toevoeging aan hun dienstverlening voor ouderen, naast de andere voordelen van het lidmaatschap.”

Ontwikkelen in een pressure cooker

“ANBO kwam in de zomer van 2021 met de vraag aan ons voor het opzetten van het platform. We zijn toen gestart met alle ideeën verzamelen en een functioneel ontwerp maken. De ontwikkeling zelf ging in een pressure cooker: van september 2021 tot het einde van dat jaar hebben we in agile samenwerking naar het eindresultaat gewerkt”, zegt Arne. ANBO Trefpunt is opgezet als een headless platform met Drupal voor een stabiele back-end en met React.js voor een soepele front-end en gebruikerservaring. Arne: “Daarmee merk je dat de website een stuk sneller is in vergelijking met soortgelijke platformen.”

“Binnen 2 maanden na lancering begin 2022 hebben zich al 1000 leden aangemeld. Inmiddels zijn er meer dan 1500 ouderen bij Trefpunt aangesloten, met dagelijkse interactie”, zegt Arne. “Die blijven we bedienen met nieuwe functionaliteiten. We zijn nu bezig met de ontwikkeling van besloten groepen en clubs. In een groep kunnen leden op een besloten manier met elkaar communiceren.”

De ambitie van ANBO met Trefpunt is om nog meer leden naar het platform te krijgen en de interactie te verhogen. Arne: “We zijn continu met ANBO in contact om innovaties toe te voegen, het platform te verbeteren en de digitale doorontwikkeling te begeleiden. Naast Trefpunt bouwen we ook door aan de corporate website van ANBO en aan de ‘Mijn omgeving’ van ANBO.”

Geleverde
diensten

Proactieve hostingpartner voor klanten Nilsson

Nilsson is in 2020 klant geworden van True en migreert per klant de digitale diensten. ANBO Trefpunt wordt inmiddels gehost door True. “We merkten al heel snel dat de services van True op heel hoog niveau zijn. Uptime en specificaties zijn wat je van een goede managed hoster mag verwachten. Wat True echter uniek maakt, is de focus op echt samenwerken”, zegt Arne. “We worden niet aan ons lot overgelaten als het om hosting gaat. Engineers van True reageren snel en houden ons op de hoogte van nieuwe software- of server-updates. En ze geven proactief aan wat wij er strategisch mee kunnen, als er zaken gaan spelen die onze diensten kunnen raken. Het is echt dat gevoel van een partner van elkaar zijn.”

Dat vertrouwen van Nilsson in de managed hosting en services van True straalt af op klanten. “Gemiddeld genomen hebben onze klanten geen superhoge eisen die ze aan hosting stellen. Hebben we echter een klant die dat wel heeft, dan is de hosting van True daar ook meer dan geschikt voor. Bijvoorbeeld een semi-overheid die hoge eisen aan beveiliging stelt. Die klant sloeg erg aan op het Advanced Security Platform van True. Daardoor is er direct vertrouwen”, zegt Arne. “True is ervaren, heeft gevoel voor wat onze klanten willen en engineers stellen zich flexibel op. Door deze fijne samenwerking zijn wij minder tijd kwijt aan hosting en infrastructuur. Tijd die we weer aan onze klanten kunnen besteden, zoals ANBO. Een win-win!”

Meer True Stories

Terug

Advies

True x Nilsson voor ANBO TrefpuntTrue x Nilsson voor ANBO Trefpunt
Terug

    Vul onderstaand formulier in voor het aanvragen van een vrijblijvend advies. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Terug

    Contact

    True x Nilsson voor ANBO TrefpuntTrue x Nilsson voor ANBO Trefpunt
    Terug

      Vul onderstaand formulier in om direct met True in contact te komen.


      Door dit formulier in te vullen ga je automatisch akkoord met onze privacy- en cookieverklaring.