ICT afdeling vooral bezig met big data en optimalisatie

Bakkersland host applicatielandschap bij True

ICT afdeling vooral bezig met big data en optimalisatie

Bakkersland is een van de grootste orderverwerkers van foodproducten in Nederland. Met 16 bakkerijen, 1.700 soorten brood, 1.300 afleveradressen en 1.800 betrokken medewerkers die ieder dag duizenden EDI-klantorders verwerken is het de nummer één leverancier van brood, afbakbrood en gebak aan supermarkten in Nederland. Dagelijks moet Bakkersland twee miljoen stuks in nauwe tijdsvensters bij supermarkten leveren. Een complexe, logistieke operatie? Voor Bakkersland is het dagelijkse kost. Zolang alles in het applicatielandschap maar samenwerkt. Dat is namelijk de belangrijkste voorwaarde om de processen efficiënt te laten verlopen.

Hein Boersma, ICT-manager bij Bakkersland: “Het belangrijkste is dat je de dagelijkse orders correct ontvangt en tijdig verwerkt. Daarvoor moet je eigen IT en die van je partners 24/7 goed op orde zijn.”
Dat betekent dat de applicaties op elk moment van de dag de operaties moeten blijven ondersteunen. “Het is enorm belangrijk dat orders foutloos en op tijd binnenkomen en dat diezelfde informatie volledig geautomatiseerd en 1-op-1 het productieproces in komt. Zowel bij deegbereiding als etikettering.”

Bakkerland is steeds meer bezig met big data vraagstukken, omdat processen daarmee efficiënter kunnen verlopen. En dat is precies waar het volgens Hein om draait. “Daar hebben we zeker een goed niveau weten te bereiken. Door het applicatielandschap steeds beter te integreren en tools te ontsluiten met behulp van business intelligence en machine learning zijn we in staat om veel korter op de bal te spelen. We slagen er in onze faalkosten te minimaliseren en houden de juiste kennis aan boord, zodat we minder afhankelijk zijn van leveranciers.”

Door de handen ineen te slaan met True heeft Bakkersland deze uitdagingen het hoofd kunnen bieden. De IT-afdeling van Bakkersland kan zich daardoor meer bezig houden met het afstemmen en optimaliseren van de bedrijfsprocessen. Zo kan een mooie efficiencywinst worden behaald.
Tevens kan True de bedrijfscontinuïteit verzekeren en waarborgen met haar Advanced Continuity Services. Hiermee wordt een doorlopende dienstverlening gegarandeerd. Zelfs tijdens overmachtssituaties.

Het feit dat de samenwerking tussen True en Bakkersland onlangs nogmaals is verlengd, geeft aan dat het contract- en servicemanagement succesvol is. Flexibiliteit en de directe communicatie, daar zit de kracht van True volgens Hein. “Wij kennen de mensen bij True goed, we hebben van iedereen een mobiel nummer beschikbaar. Het escaleren van issues gaat veel sneller dan bij andere organisaties. True heeft al meerdere keren bewezen dat zij het aankunnen.”

Bakkersland host applicatielandschap bij True
Hein Boersma, Bakkersland

‘True heeft meerdere keren bewezen dat zij het aankunnen’

Hein Boersma, Bakkersland

Hosting - 11.10.2018

De afgelopen periode is er intensief gewerkt aan de basis van een nieuw TrueCare, ons communicatiesysteem voor alle services en support die True biedt. We hadden namelijk een flinke uitdaging: legacy moest samengevoegd worden tot één nieuwe interface. Al snel wisten we dat een microservice architectuur ons zou helpen in de transitie naar één TrueCare. […]

smart workspace 5 uitdagingen

Digitale werkplek - 09.10.2018

Smart workspace wordt pas echt smart als deze is geïntegreerd binnen de organisatie en informatie en data vrij beschikbaar is voor medewerkers, ongeacht waar zij zich bevinden en welke devices ze gebruiken. Bij het veranderen, verbeteren en optimaliseren van de digitale werkomgeving komen ook een aantal uitdagingen kijken. 1. Beheer is lastiger en soms zelfs onmogelijk  Applicaties die […]

Microservice architectuur en de businessuitdagingen daarvan

Achtergrond - 04.10.2018

De afgelopen periode is er intensief gewerkt aan de basis van een nieuw TrueCare, het communicatiesysteem voor alle services en support die True biedt. We hadden namelijk een flinke uitdaging: legacy moest samengevoegd worden tot één nieuwe interface. Al snel wisten we dat een microservice-architectuur zou helpen in de transitie naar één TrueCare. In dit artikel […]

Vertel ons hoe we kunnen bijdragen aan het slimmer inrichten van uw digitale landschap

Bel 0800 - BEL TRUE of laat ons contact opnemen met u.
Vertel over uw uitdagingen en verstuur ons een e-mail.
Stel uw vraag direct aan een van onze specialisten via de chat.

Vertel ons uw uitdagingen

Vul onderstaand formulier in om direct met True in contact te komen.